ویژگی های یک تبلیغ تجاری برجسته

به نظر شما آنچه تبلیغات را برجسته می کند، چیست؟ چه چیزی تبلیغات به خصوصی را در ذهن مردم ماندگار  می‌کند؟ و چرا بعضی از تبلیغات تجاری با گذشت سال ها و گاهی حتی ده ها سال در اذهان باقی می مانند؟

ولز، برنت و موریارتی در کتاب تبلیغات تجاری که توسط آقای سینا قربانلو ترجمه شده است معتقدند برای تهیه یک آگهی برجسته می بایست هر سه بعد تبلیغات یعنی استراتژی، خلاقیت و اجرا مورد توجه قرار گیرند...

 استراتژی

هر تبلیغ برجسته‌ای از نظر استراتژی کاملا بی عیب است. به عبارت دیگر، این تبلیغ به دقت به سمت مخاطب مشخصی نشانه می رود، هدف مشخصی دارد، پیامش طوری با مهارت ساخته شده که راجع به مهمترین مطالب مورد توجه مخاطب صحبت کند و از رسانه‌ای پخش می‌شود که با تاثیرگذاری فراوان، به مخاطب برسد.  میزان موفقیت یک تبلیغ به این وابسته است که تا چه حد به هدف‌های خود دست می‌یابد، تا چه حد فروش را افزایش می‌دهد، تا چه حد در یادها می ماند، تا چه حد نگرش را تغییر می‌دهد و سرانجام اینکه تا چه حد از نام تجاری آگاهی ایجاد می‌کند.

خلاقیت

وجود عنصر خلاقیت در آگهی موجب می شود که توجه مخاطبین جلب شده و آگهی در حافظه آنها باقی بماند.

دل‌مشغولی نسبت به اندیشه خلاق همواره در تبلیغات وجود دارد. برنامه ریزی، حل خلاقانه مشکل را می‌طلبد، کوشش‌های مربوط به پژوهش در تبلیغات، خلاقانه‌اند، خرید زمان رسانه‌ها و گنجاندن تبلیغات در آنها نیز خلاقانه است. تبلیغات تجاری همواره با تقاضای مداوم برای حل خلاقانه مشکلات رسانه و پیام همراه است.

 اجرا

در نهایت هر تبلیغ برجسته‌ای دارای اجرای مناسبی است. این به آن معنی است که، جزئیات، تکنیک‌ها و ارزش‌های تولید می باید همگی به خوبی هماهنگ شده باشند. تبلیغ‌کنندگان خوب می‌دانند که اهمیت((چگونه گفتن)) به اندازه (( چه چیزی گفتن)) است. آنچه شما می‌گویید، از راهبرد ناشی می‌شود، در صورتیکه چگونه گفتن، نتیجه خلاقیت و اجرا است.

پس تبلیغات برجسته، تبلیغاتی است که :

1.       از نظر استراتژی بی نقص‌اند.

2.       دارای مفهومی خلاق و اصلیند

3.       به دقت از اجرای درستی برای انتقال پیام استفاده می‌کنند.

 

منبع: نشریه بین المللی دانش تبلیغات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد